یاسین رامین کیست؟ + حواشی آبیِ آسِمون برگزاری مراسم بزرگداشت فردوسی بزرگ در مشهد، فردا (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) خوش نویسی؛ حس بی پایان نگارش قلم روی کاغذ زینب رفیعی بازیگر نقش نورا در سریال رخنه کیست؟ هم افزایی هنر سنتی و مدرن در بازنمایی شاهنامه آجر‌هایی برای عمارت خیالی فردوسی و فرهنگ پرسشگری معرفی برگزیدگان پانزدهمین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی «امتزاج» به جشنواره پونای هند می‌رود نشان فردوسی به حماسه‌گران منتخب حوزه پژوهش اهدا می‌شود زمان پخش و بازپخش سریال «هفت‌سر‌اژد‌ها» «سیاره میمون‌ها» صدرنشین گیشه جهان اختصاص بودجه میلیاردی برای ساخت دفاتر سینمای جوان در شهرستان‌ها برگزاری جشن ۱۰۰سالگی برای اسکار پخش فیلم «ناظر» به مناسبت ولادت امام‌رضا (ع) + زمان اکران آنلاین بازدید رایگان از آرامگاه‌ شاعران در ۲۵ اردیبهشت، روز بزرگداشت فردوسی + جزئیات شعر رضوی مستلزم اندیشه، خیال، احساسات و آرایه‌های ادبی فراوان است صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
سرخط خبرها

نخستین رویداد «کودک و شاهنامه» در مشهد برگزار شد | در مسیر آشنایی دانش‌آموزان با هنر حماسی + فیلم

  • کد خبر: ۲۱۵۰۴۷
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
نخستین رویداد «کودک و شاهنامه» در مشهد برگزار شد | در مسیر آشنایی دانش‌آموزان با هنر حماسی + فیلم
مراسم افتتاحیه نخستین رویداد «کودک و شاهنامه»، با حضور جمعی از مسئولان شهری و دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در مشهد برگزار شد.

ریحانه موسوی | شهرآرانیوز، مراسم افتتاحیه نخستین رویداد «کودک و شاهنامه»، در قالب تئاتر خیابانی، پرده‌خوانی و نقالی در سالن ورزشی شهدای تاکسیرانی مشهد برگزار شد.

هدف از برگزاری این رویداد، آشنایی هرچه بیشتر دانش‌آموزان پایه چهارم تا ششم با شخصیت‌های شاهنامه و مفاهیم حماسی آن، رشد خلاقیت و تقویت حس میهن‌دوستی، آزادی‌خواهی و مبارزه با ظلم، صبح امروز با حضور مجید طهوریان‌عسکری،رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد، یوسف اسماعیل‌زاده معاون فرهنگی هنری سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد، سید جلیل بامشکی معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد و ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان است.

توجه ویژه شورای ششم به موضوع شاهنامه

مجید طهوریان‌عسکری، رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد در حاشیه برگزاری این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز گفت: ما در مجموعه شورای ششم به صورت ویژه‌تر به موضوع شاهنامه می‌پردازیم و نگاهمان به این حوزه، نگاهی هویتی و حماسی است که نقش موثری در تاریخ هویتی انقلاب اسلامی ایران داشته است.

طهوریان عسکری  تصریح کرد: شاهنامه برش‌های مختلفی دارد که بخش‌های متنوع آن در تمام سنین، علاوه‌بر هویت‌سازی، شکل‌دهی شخصیت انسانی را به دنبال دارد.

وی اظهار کرد: در شهری که خورشید عالم تاب آن امام رضا(ع) است، هویت تاریخی و ماندگار دیگری به نام حکیم ابوالقاسم فردوسی می‌درخشد و کتاب بی‌نظیر او یعنی شاهنامه، امروز در تمام دنیا سند هویتی و گفت‌وگویی علاقه‌مندان به حوزه شعر و ادبیات است.

آشنایی با شاهنامه در قالب بازی و سرگرمی

در ادامه معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری گفت: اولین رویداد «کودک و شاهنامه»  از ۱۳ تا ۱۷ اسفند ماه، با هدف آشنایی دانش‌آموزان پایه چهارم تا ششم ابتدایی با اثر بزرگ و حماسی شاهنامه برگزار می‌شود.

سید جلیل با‌مشکی افزود: دانش‌آموزان ما با فراگیری داستان‌های شاهنامه، حس میهن‌دوستی و مبارزه با استکبار را فرا گرفته و با استفاده از ابزار بازی و سرگرمی آموزش‌های لازم به آن‌ها داده می‌شود که امیدواریم بتوانیم اقدام موثری در فرآیند آموزشی آن‌ها داشته باشیم.

بازیابی هویت غنی تاریخی و دینی برای نسل امروز

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز در گفت‌وگو با شهرآرانیوز بیان کرد: بازیابی هویت غنی تاریخی و دینی برای نسل امروز با استفاده از ابزار جدید، هنر و فرهنگ که بتواند به صورت مبادله‌ای و فرایندی در حوزه کودک و نوجوان اثرگذار باشد، دغدغه‌ای است که از ابتدا در کانون مطرح بوده است.

ابراهیم زره‌ساز  افزود: یکی از اهداف عالی در کانون، توجه به هنر حماسی باتوجه به کارکردهای آن برای کودک و نوجوان است و در این راستا مذاکراتی با شهرداری و آموزش‌وپرورش با هدف‌گذاری رسیدن به فضای هویتی کودکان صورت گرفت.

در پایان این مراسم نیز دانش‌آموزان با حضور در غرفه‌های فرهنگی و هنری دایر در سالن ورزشی شهدای تاکسیرانی به آشنایی با شاهنامه و فراگیری آن پرداختند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->